باطری تلفن

آنچه در مورد باتری تلفن بی سیم باید بدانید؟

متاسفانه امروزه نمونه های زیادی از باتری های نامرغوب یا به اصطلاح فیک به بازار عرضه می شود به همین علت یکی از مهم ترین چالش هایی که کاربران تلفن های بی سیم با آن مواجه می شوند تعویض باتری تلفن با باتری اصل یا تقلبی است.

در ادامه به روش های تشخیص باتری های اصل از غیر اصل و چگونگی نگه داری از آن ها می پردازیم.


چگونه باتری تلفن تقلبی را از باتری تلفن اصلی تشخیص دهیم ؟

بر اساس یک قانون نا نوشته، وقتی کالایی تقلبی است ظاهر وبسته بندی آن بی کیفیت و با نمونه اصلی تفاوت دارد، در مورد باتری ها چند مشخصه ظاهری می تواند در انتخاب باتری مرغوب تر به ما کمک کند:

باطری تلفن

وزن باتری:

 باتری های غیر اصل 5 تا 10 گرم سبک تر از باتری های اصل هستند. و با قرار دادن هر دو باتری در دو دست می توان متوجه تفاوت وزن آن ها شد. باتری های نامرغوب به دلیل آن که با مواد اولیه کمتری تولید می شوند سبک تر هستند.

بررسی بسته بندی باتری:

 باتری های اصل، دارای بسته بندی محکم تر و با کیفیت تری نسبت به بسته بندی باتری های غیر اصل هستند.

باطری تلفن

بررسی بر چسب و لبه های باتری :

نوع برچسب مورد استفاده در باتری های غیر اصل کاغذی و بی کیفیت است. لبه های بر چسبی، که اطلاعات باتری روی آن قرار دارد را به خوبی بررسی کنید اگر برچسب صاف، بدون برآمدگی، بدون درز و شکاف روی لبه ی باتری قرار داشته باشد و لبه ها ی باتری صاف و سیقلی باشد نشان دهنده ی مرغوبیت ظاهری باتری تلفن است.

 بررسی نوشته های روی باتری :

باتوجه به فونت چاپ و نوع برچسب می توان تشخیص داد که آیا باتری اصل است یا خیر. باتری های نامرغوب فونت چاپ متفاوتی با باتری های مرغوب دارند، نوشته های روی برچسب باتری نامرغوب خیلی کم رنگ و یا خیلی پر رنگ است و حتی امکان دارد نوشته ها نامرتب، ناخوانا و کج باشند.

باطری تلفن

بررسی بدنه و جنس باتری :

باتری های اصل با دقت بالایی طراحی شده اند و هیچ گونه ناهماهنگی در شکل ظاهری آن ها وجود ندارد. در تولید باتری های تقلبی، برای کاهش هزینه ها از پلاستیک بازیافتی استفاده می شود که این باعث می شود باتری ظاهری یکنواخت نداشته باشد و ناهمواری هایی روی باتری ایجاد شود. کانکتورهای فلزی باتری نیز می تواند در انتخاب باتری بهتر به ما کمک کند. فلز باتری های نامرغوب اکثرا براق بوده و اندکی محدب است. اضافه پلاستیک یا برچسب هم می تواند مزاحم اتصال صحیح باتری با تلفن شود.

قیمت باتری :

باتری تلفن غیر اصل معمولا قیمت پایین تری نسبت به باتری اصل دارد، البته گران بودن همیشه نشانه اصل بودن و کیفیت نیست، ممکن است بسیاری از فروشندگان جنس تقلبی را با قیمت بالا به فروش برسانند، که با بررسی دیگر روش ها می توانید از این موضوع نیز مطمئن شوید.

 خرید باتری های اصلی شاید در نگاه اول به دلیل قیمت بالا مقرون به صرفه نباشد ولی در بلند مدت 3 برابر بیشتر از باتری های معمولی کار می کند.

 خرید از فروشگاه های معتبر و دارای گارانتی :

اگر هنوز نگران این هستید که باتری که می خرید اصل است یانه،

می توانید باتری تلفن خود را از فروشگاه های معتبری تهیه کنید که همراه باتری گارانتی هم ارائه می شود. باتری پاناسونیک اصل باید حداقل 18 ماه و دیگر برندها حداقل 1 سال دارای گارانتی باشند و فروشندگانی که حاضر به ارائه گارانتی باتری تلفن به مشتریان نیستند مطمئن باشید که باتری آنها غیراصل است و دوام زیادی نخواهد داشت.

باطری تلفن

روش های نگه داری از باتری تلفن بی سیم :

باتری تلفن هنگامی که خریداری می شود حتما نیاز به شارژ اولیه دارد، اکثر باتری ها باید 10 ساعت قبل از استفاده شارژ شوند و هنگام شارژ اولیه از آن استفاده نشود.

باتری هایی که نیاز به شارژ اولیه ندارند باتری های Ready To Use هستند. این مدل باتری های مرغوب توسط کارخانه شارژ می شوند و تا چند سال شارژ اولیه کارخانه را در خود نگه می دارند. البته بدیهی است که پس از چند روز استفاده این باتری ها نیز باید مانند بقیه باتری ها شارژ شوند.

باتری های اورجینال، توانایی نگه داری شارژ در بلند مدت را دارند و هر چه باتری مرغوب تر باشد، زمان نگه داری شارژ طولانی تر می شود.

به دلیل آنکه عمر باتری های شارژی به نسبت تعداد دفعات شارژ این باتری ها مشخص  می شود، برای استفاده بهینه، باتری تلفن های بی سیم می بایست در فواصل چند روز یک بارشارژ شوند و تا وقتی آلارم نیاز به شارژ در نمایشگر بی سیم ظاهر نشده است نباید باتری بی سیم را شارژ کرد. باتری های مرغوب پاناسونیک، دفعات شارژ برابر 300 تا 2100 مرتبه دارند و با هر بار شارژ یک مرتبه از عمر شارژ اسمی باتری کسر می شود.

باطری تلفن

استفاده از باتری های تقلبی چه مشکلی ایجاد می کند؟

استفاده از باتری های تقلبی به دلیل کیفیت شارژدهی پایین در کوتاه مدت شارژ تمام می کند و باید دوباره اقدام به خرید باتری کنید. استفاده از باتری های تقلبی در بعضی موارد باعث داغ شدن بیش از حد باتری تلفن و در نهایت ذوب شدن بدنه ی پلاستیکی تلفن بی سیم می شود. این اتفاق علاوه بر خسارت به تلفن بی سیم، مشکلات مرتب شارژ کردن تلفن، قطع شدن مکالمات روزمره و تحمیل هزینه گزاف بابت خرید مجدد باتری را هم دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.