آنچه درباره ی کمپانی پاناسونیک نمی دانید ؟

تاریخچه پاناسونیک، آنچه درباره ی پاناسونیک نمی دانید

آنچه درباره ی کمپانی پاناسونیک نمی دانید ؟

شرکت پاناسونیک یک شرکت الکترونیک چند ملیتی ژاپنی است که مقر آن در کادوما، اوزاکا، ژاپن است.

این شرکت در ابتدا با هدف تولید قطعات پرینتر تأسیس شده و توانست به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل الکتریکی در کشور ژاپن درکنار شرکت‌های هیتاپی، پایونیر، توشیبا و کانن مطرح شود.

جالب است بدانید این شرکت در سال 2012 توانست مقام اول را درتولید تلویزیون کسب نماید.

نام این شرکت بین سال‌های 1935 تا 2008، “شرکت صنایع الکتریکی ماتسوشیتا” بود ولی از 10 ژانویه سال 2008 نام شرکت با هدف تطابق نام شرکت با برند به نام “شرکت پاناسونیک” تغییر یافت.


ماتسوشیتا؛ بنیانگذار پاناسونیک

بنیانگذار شرکت صنایع الکتریکی ماتسوشیتا، آقای ماتسوشیتا بود که از سن 9 سالگی به دلیل شرایط بد اقتصادی جذب بازار کار شده و همزمان به کار و تححصیل پرداخت. وی در سن 15 سالگی به استخدام شرکت اوزاکا در آمد.

تلویزیون پاناسونیک

این جوان خلاق توانست با پشتکاری که داشت در سن 22 سالگی در شرکت ارتقا مقام یافته و بازرس شرکت شد. وی توانست نوعی سرپیچ لامپ طراحی کند ولی طرح او مورد قبول رییس شرکت واقع نشد و در نهایت او شرکت را ترک کرد تا بتواند ایده‌های خود را در شرکت خودش دنبال کرده و تبدیل به محصول نماید.

تاریخچه پاناسونیک

در سال 1920، ماتسوشیتا شروع به تولید محصول در کارخانه خود کرد و در سال 1927، او یک چراغ دوچرخه تولید کرد که اولین بار با نام تجاری “ناسیونال” به بازار عرضه شد. در طول جنگ جهانی دوم، این شرکت کارخانه‌هایی را در ژاپن و سایر نقاط آسیا که قطعات و لوازم الکتریکی مانند وسایل روشنایی، موتور، آهن الکتریکی، تجهیزات بی‌سیم و اولین لوله‌های خلاء را تولید می‌کرد، تأسیس کرد.

پس از جنگ، پاناسونیک با عنوان “کریتسو” کار خود را ادامه داد و با عرضه رادیو و لوازم خانگی و همچنین دوچرخه در ژاپن به رشد عظیمی دست یافت. برادر ماتسوشیتا به نام توشیو لئو، شرکت سانیو را با هدف انجام کارهای پیمانکاری پس از جنگ جهانی دوم تأسیس کرد. Sanyo رشد کرد و به رقیبی برای پاناسونیک تبدیل شد اما بعداً در دسامبر 2009 توسط پاناسونیک خریداری شد.

در سال 1961، ماتسوشیتا به ایالات متحده سفر کرد و با تجار آمریکایی دیدار کرد و در نتیجه شروع به تولید تلویزیون‌هایی برای بازار ایالات متحده تحت نام تجاری “پاناسونیک” کرد و در سال 1979 این برند را تا اروپا توسعه و گسترش داد.

تاریخچه پاناسونیک

این شرکت از دهه 1950 تا 1970 از نام تجاری “ناسیونال” در خارج از آمریکای شمالی استفاده کرد. ناتوانی در استفاده از نام تجاری ملی منجر به ایجاد مارک پاناسونیک در ایالات متحده شد. در چند دهه آینده این شرکت محصولات دیگری از جمله تلویزیون‌های سیاه و سفید (1952)، دی وی دی‌های الکتریکی، یخچال‌ها (1953)، دستگاه‌های پخت برنج (1959)، تلویزیون‌های رنگی و اجاق‌های ماکروویو (1966) را تولید کرد.

شرکت در سال 1965، اسپیکرهای صوتی خود را با نام تجاری Technics در ژاپن عرضه کرد. در طول دهه 1970 و اوایل دهه 1980، و همچنان به تولید وسایل الکترونیکی با کیفیت بالا مانند رادیوهای موج کوتاه ادامه داد و خطوط تولید گیرنده‌های استریو، دستگاه‌های پخش سی دی و دیگر قطعات را با موفقیت توسعه داد.

در تاریخ 19 ژانویه سال 2006، شرکت اعلام کرد که تولید تلویزیون‌های آنالوگ (و سپس 30 درصد از مجموع محصولات تلویزیون) خود را متوقف کند تا بتواند بر روی تلویزیون‌های دیجیتال تمرکز کند.

در سال 2008، برند تمام مدل‌های ریش‌تراش‌های الکتریکی این شرکت به “پاناسونیک” تغییر یافت و برندهای “ماتسوشیتا” و “ناسیونال” در بازار ژاپن و بازارهای جهانی از آن به بعد عرضه نشد.

در سال 2008، این شرکت و سانیو اعلام کردند که مذاکرات ادغام را انجام می‌دهند و در نهایت در سال 2009 پاناسونیک شرکت Sanyo را خرید.

زمانی که شرکت Pioneer اعلام کرد تولید نمایشگرهای پلاسما HDTV خود را متوقف می‌کند، پاناسونیک بسیاری از اختراعات این شرکت را خریداری کرده و این فناوری را به نمایشگرهای پلاسما خود اضافه کرد.

در سال 2011، شرکت اعلام کرد که تولید تلویزیون‌های پلاسمای خود کاهش می‌دهد.

در سال 2012، شرکت اعلام کرد قصد دارد 76.2 درصد از سهام شرکت هندی FirePro Systems که در زمینه حفاظت از زیرساخت‌ها و راه حل‌ها و سیستم‌های امنیتی فعال است را خریده است. در این سال، پاناسونیک 330،000 کارمند و حدود 580 شرکت تابعه داشت.

در سال 2013، این کمپانی اعلام کرد که 40 میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه در ویتنام سرمایه‌گذاری می‌کند که در سال 2014 تکمیل شد.

در سال 2014، اعلام شد که شرکت به توافقی اولیه با Tesla Motors آمریکا برای مشارکت در Gigafactory که کارخانه بزرگ سازنده باتری است رسیده است و در نهایت اعلام شد که این کارخانه تا سال 2020 در جنوب غربی یا غرب ایالات متحده ساخته خواهد شد. این کارخانه 5 میلیارد دلاری، 6،500 نفر را استخدام کرد و هزینه‌های باتری تسلا را 30 درصد کاهش داد.

در سال 2015، این شرکت اعلام کرد که ساخت تلویزیون در چین را متوقف کرده است و در همین سال، پاناسونیک اعلام کرد که قصد دارد شرکت مخابراتی ماهواره‌ای هوستون ITC Global را خریداری کند.

در سال 2016، پاناسونیک و شهر دنور در یک همکاری رسمی تصمیم گرفتند تا دنور را “هوشمندترین” شهر در آمریکا تشکیل دهند. جوزف تیلور، رئیس و مدیرعامل شرکت در آمریکا، برنامه‌هایی برای مشارکت در چهار حوزه کلیدی: مسکن هوشمند و دفاتر کوچک، انرژی و خدمات پس از فروش، خدمات حمل و نقل و خدمات شهری و ساختمان‌های هوشمند را تهیه کرد.

در سال 2018 و پس از برگزیت، شرکت برای جلوگیری از مسائل احتمالی مالیات اعلام کرد که دفتر مرکزی شرکت را از انگلستان به آمستردام منتقل می‌کند.

در تاریخ 25 سپتامبر 2018، پاناسونیک دو دوربین دیجیتال کامل بدون لنز را به بازار معرفی کرد.

محصولات پاناسونیک

این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را از جمله سیستم‌های تهویه مطبوع، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، کمپرسور، روشنایی، تلویزیون، رایانه شخصی، تلفن همراه، تجهیزات صوتی، دوربین، تجهیزات پخش، پروژکتور، قطعات الکترونیکی خودرو، سیستم‌های سرگرمی هواپیما، نیمه هادی‌ها، باتری‌های لیتیوم، قطعات الکتریکی، دستگاه‌های نوری، دوچرخه، مواد الکترونیکی و ماژول‌های فتوولتائیک را تولید می‌کند.

پاناسونیک

شعار های شرکت

  • فقط کمی جلوتر از زمان ما” (1970 – 1990)
  • فراتر از انتظار شما (1970 استرالیا)
  • در “پاناسونیک” چیست (1990-1996)
  • پاناسونیک، آن چیزی که می‌خواهم” (1996-2003)
  • پاناسونیک جدید” (1996-2003)
  • ایده‌هایی برای زندگی” (2003-2013)
  • زندگی بهتر، جهان بهتر” (2013 تاکنون)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.