خرید پرینتر

بین دو راهی اجاره یا خرید پرینتر کدام را انتخاب کنیم ؟

در این مقاله هر آنچه که برای خرید پرینتر یا اجاره کردن پرینتر با توجه به نیازتان می خواهید شرح داده شده است.

بین دوراهی اجاره یا خرید پرینتر کدام را انتخاب کنیم ؟


درباره پدیده جدید اجاره پرینتر بیشتر بدانیم…

در زمان های قبل با شنیدن کلمه اجاره ذهنمان به سمت اجاره ملک یا خودرو میرفت اما امروزه تمام کالا های کاربردی را در می گیرد. افراد در بعضی مواقع نیاز به وسایلی دارند که امکان خرید آن را ندارند، به صورت موقت به آن نیاز دارند و یا فضای کافی برای نگه داری آن کالا را ندارند که در این صورت شما می توانید هر وسیله ای که نیاز دارید اجاره کنید و بعد از مدتی که برای بازگرداندن آن تعیین کرده اید کالا را بازگردانید. از جمله کالایی که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها می توانند مدت محدودی به آن نیاز داشته باشند و آن را اجاره کنند ” پرینتر ” است .

اجاره پرینتر

مزایای اجاره پرینتر در مقایسه با خرید پرینتر :

  • استفاده از پرینتر  فقط در زمان های مورد نیاز
  • کاهش هزینه نسبت به خرید پرینتر
  • استفاده از پرینترهای متفاوت متناسب با نیاز
  • حل مشکل نبود فضا برای  نگه داری از پرینتر

چه کسانی بیشتر به اجاره پرینتر نیاز دارند؟

برای کسانی که در یک بازه زمانی کوتاه با حجم کاری بالا نیاز به پرینتر دارند و یا احتیاج به چند مدل پرینتر برای کارهای متفاوتی دارند به جای خرید پرینتر اجاره آن گزینه مقرون به صرفه تری می باشد. شرکت های خارجی که داخل ایران نمایندگی دارند و کار های تجاری انجام می دهند و نمایشگاه ها از جمله مکان هایی هستند که بیشترین نیاز را برای اجاره پرینتر دارند.

شرایط اجاره پرینتر چیست؟

هر فروشگاه با توجه به قوانینی که دارد ضمانتی برای اجاره دادن پرینتر قرار می دهد. به طور مثال تحویل در محل ثابت و دریافت مدارک شناسایی افراد، دریافت ودیعه به ارزش مبلغ واقعی کالا یا کمتر.

 اجاره برای چه حجم کاری مناسب تر از خرید پرینتر است؟

اجاره پرینتر برای سازمان ها و شرکت هایی مناسب تر است که ماهانه بیش از 800 برگ را به چاپ می رسانند.

بازه حجم کاری چه تعداد برگ است؟

اجاره پرینتر برای حجم کاری بین 1000 تا 5000 برگ مناسب تر است.

محدودیت چاپ ماهانه وجود دارد یا خیر؟

اکثر فروشگاه ها محدودیت چاپ ندارند و هزینه تعداد صفحات را دریافت می کنند و در صورت اتمام کارتریج شارژ آن توسط خود کاربر انجام می شود.

ولی برخی دیگر محدودیت چاپ دارند به طور مثال درماه کمتر از 2000 برگ می توانند چاپ کنند. که این محدودیت چاپ در فروشگاه هایی که پرینتر اجاره می دهند متفاوت است.

محدودیت زمان برای اجاره پرینتر وجود دارد یا خیر؟

دراین مورد هم با توجه به قوانین هر فروشگاه محدودیت زمان فروشگاه ها برای اجاره پرینتر متفاوت است. بطور مثال کمتر یا یشتر از مدت زمان تعیین شده پرینتر اجاره نمی دهند.

بازه قیمتی اجاره پرینتر چه قدر است؟

قیمت اجاره پرینتر ها متناسب با نوع پرینتر (تک کاره، چندکاره) و مدل آن متفاوت است. در بسیاری از فروشگاه ها بازه قیمت اجاره پرینتر روزانه از 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان است و در بعضی فروشگاه های دیگر، هزینه اجاره پرینتر بر اساس تعداد صفحات با قیمتی مناسب از کاربر دریافت می شود. که اینکار برای افرادی با حجم کار بالا بسیار مناسب تر از خرید پرینتر است.

پر اجاره ترین پرینترها کدامند؟

پرینتر چندکاره اچ پی مدل Laser Jet Pro MFP M127fn یکی از پراجاره ترین پرینترهاست.

Laser Jet Pro MFP M127fn

اجاره به شرط خرید پرینتر در نهایت

اجاره پرینتر به شرط تملیک قرار دادی توافقی، بین فروشنده و اجاره کننده می باشد که فرد به عنوان اجاره کننده پرینتر را تحویل می گیرد و بعد از مدتی با شرایط مشخص شده در قرار داد از سمت فروشنده، می تواند پرینتر را به مالکیت خود در آورد.

مزیت مهم اجاره پرینتر به شرط تملیک این است که فرد اجاره کننده دستگاه بعد از مدتی که از دستگاه استفاده کرد و به هر دلیلی تمایل به خرید پرینتر نداشت، می تواند با پرداخت اجاره مدتی که از دستگاه استفاده نموده است پرینتر را برگرداند.

درصورتی که بعد از مطالعه این مقاله اجاره پرینتر جوابگوی نیازتان نیست بهترین گزینه خرید پرینتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.